« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Učenici četvrtih razreda osnovnih škola grada Rijeke koji pokazuju izraziti senzibilitet za izražavanje u jednom ili više likovnih područja, prijavljuju se na testiranje do srijede, 1. lipnja, i to e-poštom na adrese: laura.herceg1@gmail.
Testiranje učenika biti će u subotu, 11. lipnja 2022. u OŠ „Nikola Tesla“ Trg Ivana Klobučarića, a testiranje traje od 9,00 do 13,00 sati.
U ponedjeljak, 20. lipnja, rezultati testiranja biti će vidljivi na stranicama OŠ ‘’Nikola Tesla’’’ pod rubrikom LIADO, testiranja i obavijesti o uspješnosti testiranih učenika, isto će se poslati elektronskom poštom svim školama čiji su učenici učestvovali u testiranju.
UPUTE ZA IZBOR POTENCIJALNO DAROVITIH UČENIKA
Organizator
GRAD RIJEKA, Odjel gradske uprave za odgoj i školstvo
OŠ „Nikola Tesla“
Sjedište i adresa stručnog povjerenstva LIADO-a
OŠ “Nikola Tesla”
Trg Ivana Klobučarića 1.
51 000 Rijeka
Koordinatorica stručnog povjerenstva
Laura Herceg, mag.educ.art.
Kontakti: 098 260 585
e-mail: laura.herceg1@gmail.com
Stručna komisija: Nina Licul, Tea Paškov Vukojević, Boris Herceg i Larisa Dragelj
LIADO likovno istraživački atelier darovitih osnovnoškolaca započeo je sa svojim
radom 26. rujna 1992. godine u OŠ-SE "San Nicolo’". Vode ga istaknuti likovni pedagozi.
Za nastavak ovog projekta potrebno je testirati svake godine učenike IV. razreda.
U okviru svake riječke osnovne škole učitelji koji izvode nastavu u IV. razredima
izdvajaju učenike koji pokazuju izraziti senzibilitet za likovni izričaj i u konzultaciji s likovnim pedagogom škole vrše izbor kandidata za LIADO.
Testiranje se sastoji od četiri segmenta:
1. Testa opće i likovne kreativnosti
2. Analiza dječjih likovnih radovima koje su donijeli iz škole i od kuće. Na likovnim
radovima se boduje (ukus, mašta, opća likovna razina, iskustvo, znanje i tehnika), kroz razgovor se ocjenjuje socijalni aspekt i razina likovne kulture (njihove želje za
budućnost, područje koje ih privlači - tehnike koje vole, umjetnici ili umjetnik ili
umjetničko djelo koje im je zanimljivo i zašto).
3. Maštovit crtež realiziran u tehnici olovke boduje se u pet segmenata: fluentnost
ideja, originalnost, redefinicija, fleksibilnost i individualnost. (Izražavanje, razvijanje i
oblikovanje idejnih rješenja. Produkcija mnoštva ideja, opisa detalja – promicanje u
“sitnice”. Iznijansiranost, adekvatnost i tečnost misli i sadržaja. Korištenja poznatog
na nov način, transponiranje vizualnog u likovni jezik, transponiranje likovnog
materijala u likovnu strukturu, transponiranje stvarnog u iluziju, nastajanje alegorija,
duhovitost, daleke asocijacije, neočekivana rješenja. Fleksibilnost u obradi teme,
oslobađanje od stereotipa i ostalih modela u radu, nove komunikacije ideja te načina
rada i izražajnih formi, misli izražene na nov, poseban način. Pristup problemu s
različitih gledišta, dobivanje različitih rezultata koji su svi ispravni budući da su
gledište i pristup različiti. Izbjegavanje brzog i uobičajenog, rješenja. Svjež i
individualni pristup, na idejno-misaonom i izvedbenom planu. Originalnost u radu,
rijetko, posebno. Maštovitost i duhovitost iznesenih misli, originalnost izraza, svježina pristupa, izvornost obrade, udaljenost asocijacija. Nastajanje rijetkog, neobičnog, samosvojnog, nepokolebljivog rješenja, nova varijanta na temelju likovnih zakonitosti, preoblikovanje likovnih zakonitosti kao vid otkrivanja novih sustava, sklopova koji funkcioniraju na nov način. Individualnost likovnih vrijednosti,
individualno odstupanje od standarda, individualna prepoznatljivost).
4. Slikanje po gledanju realizira se u tehnici akvarela ili gvaša ili tempera i boduje se u pet segmenata: optičko tematski razvoj, elaboracija, osjetljivost za probleme, iskustva i tehnike i opći likovni nivo. (Opća intelektualna zrelost i optička točnost i tehnička korektnost u prikazu realnih objekta. Elaboracija odabrane teme i sadržaja, idejna i misaona razrada, cjelovitost i adekvatnost odabranog načina obrade, oblikovanje i izbor kompozicije. Pronicanje u srž likovne pojave, likovne strukture te shvaćanje biti likovnog problema i put za njegovo rješenje, senzitivitet likovne pojave i likovno-kreativnog puta, te samog rezultata. Isticanje autentičnosti i autonomnosti likovne problematike kao samosvojstvene, posebne, sugestivne te kao nosioca likovne poruke. Osjetljivost za sadržaj, otvorenost prema doživljaju novog, uočavanje bitnih problema i teškoća, nagovijest dalekih nedoživljenih situacija i mogućnosti. Senzitivitet u opažanju i opisu. Opći likovni nivo: sklad ideje, teme, tehnike, likovnog
iskustva i poruke, sugestivnost izraza). Učenici tijekom testiranja mogu maksimalno postići 100 bodova.
Petnaest učenika petog razreda koji nakon navedenog testiranja, postignu najbolje rezultate, uključuje se u program LIADO-a.